Taśma do ćwiczeń to uniwersalny treningowy przyrząd, który wykorzystuje się, zarówno w rekreacji, sporcie, fitnessie a także w celach rehabilitacyjnych. Gumy treningowe produkowane są w różnych kolorach, gdzie każdy oznacza inny opór, dlatego łatwo dobrać je do indywidualnej kondycji pacjenta czy osoby trenującej, aby uniknąć niepotrzebnych przeciążeń.

 

Taśma do ćwiczeń – co to jest?

 

Gumy do ćwiczeń marki Thera Band, to rodzaj elastycznych taśm do wykonywania aktywności z progresywnym oporem, co oznacza, że im mocniej rozciąga się taśmę, tym stawia ona mocniejszy opór. Produkt służy jako uniwersalny przyrząd treningowy w ćwiczeniach ogólnorozwojowych, jak i siłowych, a także wykorzystywany jest w celach rehabilitacyjnych. Stosowanie taśm treningowych przynosi wiele korzyści, np.: poprawia postawę i zakres ruchów, zwiększa siłę mięśni, a także obniża granice bólu.

 

Gumy do ćwiczeń – rodzaje

 

Taśmy do ćwiczeń produkowane są w różnych kolorach, a każdy z nich odpowiada innemu oporowi, jakie wywierają na ciało. Dzięki takiemu rozwiązaniu, rodzaj gumy można łatwo dostosować do indywidualnego stanu zdrowia, kondycji i możliwości ruchowej. Odpowiednio dobrana taśma do ćwiczeń, to taka, która umożliwia wykonanie przynajmniej 15 powtórzeń konkretnego ćwiczenia.

 

Taśma do ćwiczeń w fizjoterapii i sporcie – zalety

 

Stosowanie taśm treningowych przynosi dobre efekty w stosunkowo krótkim czasie. Ćwiczenia przy pomocy specjalnych gum zwiększają siłę mięśniową, pomagają pozbyć się zbędnych kilogramów i poprawić ogólny wygląd sylwetki. Taśmy treningowe są szczególnie cenione w fizjoterapii, ponieważ są łatwe w użytkowaniu i pozwalają na komfortowy trening w zaciszu własnego domu. Rehabilitacyjne gumy do ćwiczeń poprawiają równowagę, zwiększają siłę mięśni i ich wytrzymałość i zakres ruchów, pomagają korygować postawę a także stopniowo ograniczają reakcje bólowe pojawiające się przy poszczególnych aktywnościach fizycznych. Taśmy pozwalają wzmocnić praktycznie każdą partię ciała, od karku, barków, ramion i pleców, po pośladki, uda, łydki a nawet stopy.

 

Guma do ćwiczeń – jak z niej korzystać?

 

W korzystaniu z gum istotne jest dobranie ich odpowiedniego rodzaju, w czym może pomóc, np. fizjoterapeuta. W czasie treningu, taśmy umieszcza się, w zależności od ćwiczenia, w dłoniach lub na stopie. Aktywności należy wykonywać tak, aby czuć lekki opór, ale nie przeciążać stawów i doprowadzać do ucisków, które mogą spowodować niedokrwienia i ogólne uczucie dyskomfortu. Pierwsze treningi najlepiej rozpocząć od wykonania 6-8 ćwiczeń (powtarzając je ok. 15-20 razy każde) i stopniowo zwiększać ich częstotliwość.  

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *