Analizując popularność dzisiejszych mediów, należy przyznać, że potrzeby odbiorców bardzo dynamicznie się zmieniają. Obecnie liczy się szybki przekaz newsów, krótka informacja na portalu społecznościowym, która powinna pojawić się w jak najszybszym czasie od zakończenia zdarzenia. Jednak w cyfrowej sferze pojawiło się również miejsce na treści, które dokładniej analizują problem i wyrażają subiektywne opinie?

Czym jest blog informacyjny

Blogi informacyjne są tworem społeczeństwa informacyjnego, które wymienia ze sobą wiadomości przede wszystkim w sieci. Użytkownicy mediów są codziennie bombardowani newsami. Decydując się na dany serwis, należy zdawać sobie sprawę z tego, że przekazuje on informacje zarówno bardziej, jak i mniej wartościowe. Jedyny „filtr”, który może nałożyć użytkownik to ten, wynikający z jego własnych przekonań i opinii, często jednak brakuje na to czasu. Co więcej, informacje prezentowane w formie krótkich i przekoloryzowanych zajawek, powodują błędną ocenę ich wartości.

Formą dodatkowego filtru są właśnie blogi informacyjne, które jako cyfrowa forma wyrażania opinii wkroczyły w nową erę, stając się kolejnym źródłem wiedzy. Z jednej strony pojawiają się w nich subiektywne opinie, ale też zestawienia rzetelnie wybranych i opracowanych zagadnień. Wymagający czytelnik zwraca obecnie uwagę na wyważenie pomiędzy poważnym artykułem a lekkim postem w serwisie społecznościowym. To właśnie wartość dodana teraźniejszych blogów informacyjnych – są równowagą pomiędzy zabawą treścią a wyrażaniem głębszych myśli.

Blogi kontra social media

Social media zmieniły obraz wiadomości. Ludzie coraz mniej czasu spędzają na czytaniu długich artykułów, wybierając krótkie posty z mediów społecznościowych, które skupiają się na najważniejszych kwestiach. Przykładem mogą być politycy, którzy często korzystają z Facebooka i Twittera, aby zaktualizować swój status na zawodowym profilu, komentując na bieżąco informacje – liczy się czas, chęć bycia pierwszym często jest nadrzędna wobec potrzeby bycia rzetelnym.

Dlatego też użytkownicy Internetu zaczęli poszukiwać alternatywnych źródeł informacji, których autor przed publikacją musiał dokonać researchu, a jego wpisy mają zdecydowanie większą jakość niż krótkie posty.

Popularność blogów informacyjnych

Coraz większy udział, wśród kanałów informacji, blogów wynika z chęci zarówno przeczytania, jak i przedstawienia opinii zaangażowanych w dany temat osób. Bloger może zestawiać, porównywać i publikować treści w zasadzie bez żadnych ograniczeń. Programy telewizyjne i serwisy informacyjne coraz częściej postrzegane są jako stronnicze. Użytkownicy uciekają więc do niezależnych źródeł. Wiele osób szuka nie tyle bezstronnego źródła informacji, ile niezależnego od mediów publicznych. Blog to z jednej strony zbilansowany artykuł, dający do myślenia, a z drugiej możliwość otwartej polemiki bez cenzury. Zarówno autor nie musi się zgadzać z powszechnie panującą i wyrażoną przez media opinią, jak i czytelnik nie zawsze sięga do blogów, w których znajduje potwierdzenie swoich własnych przekonań.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *