Każdy, kto ma problemy z nadwagą chce szybko schudnąć. Trzeba jednak pamiętać, że to nie tempo, ale skuteczność chudnięcia powinna być priorytetem, ponieważ często zdarza się, że diety dające szybkie rezultaty kończą się równie szybkim powrotem do nadwagi. Najważniejsze w chudnięciu jest więc racjonalne podejście do swojego ciała i jego możliwości.

Żeby schudnąć pamiętajmy by zróżnicowaną dietę o niższej kaloryczności połączyć z ćwiczeniami, które nie tylko spalają nagromadzony tłuszcz i zbędne kalorie, ale również kształtują nasze ciało.

Ćwiczenia powinny być systematyczne – najlepiej ćwiczyć codziennie, a przynajmniej 2-3 razy w tygodniu nieco dłużej. Bardzo dobre efekty daje regularne bieganie co drugi trzeci dzień, jeśli jesteśmy dopiero początkujący, mamy znaczną nadwagę lub bardzo słabą kondycję, warto rozpocząć trening od długich spacerów (spacery sprawnie niwelują tłuszcz nagromadzony w okolicy brzucha), także tzw. nordic walking (czyli spacery z kijkami).

W przypadku dużej nadwagi świetnym pomysłem może być również zapisanie się na aerobik w wodzie.

Ze względu na właściwości wody, przebywając w niej nie czujemy swojego ciężaru, przez co stawy nie są narażone na niebezpieczne przeciążenia w trakcie wykonywanych ćwiczeń. Energicznie prowadzony aerobik wodny w krótkim czasie przyniesie efekty, choć początkowo będzie to tylko poprawa samopoczucia.

Inne zajęcia, na jakie warto się zapisać to zajęcia przeznaczone stricte dla osób, które planują schudnąć.

Są to różnego rodzaju aerobiki, ćwiczenia na biodra, uda i pośladki, zumby, indor cycling itp. Warto jednak wcześniej znaleźć zajęcia, które będą dobrze dopasowane do naszych potrzeb, np. pod względem wiekowym. Dla osób, które cenią zajęcia indywidualne, dobrym pomysłem będzie zapisanie się na siłownię i ćwiczenia pod okiem osobistego trenera, na przyrządach typu: ruchoma bieżnia, rowerek stacjonarny, orbitrek itp. Świetnym rozwiązaniem jest również chodzenie na pilates lub jogę, żeby rozciągnąć mięśnie.