Każdy, kto kiedykolwiek próbował schudnąć wie, jak trudno jest znaleźć dietę – idealną, która nie będzie zbyt wiele wymagała od naszej woli, a jednocześnie przyniesie szybkie i trwałe rezultaty. Czy taka dieta w ogóle istnieje? Na rynku reklamuje się bardzo wiele różnego rodzaju diet, zanim jednak pokrótce opiszemy ich przykłady, warto nadmienić, że zdrowa dieta powinna być nie tylko niskokaloryczna, ale także zróżnicowania. Powinniśmy jeść różne rodzaje pożywienia, przede wszystkim owoce i warzywa – produkty bogate w witaminy, substancje odżywcze oraz wodę.

Ciekawą dietą, która zdobywa dość dużą grupę zwolenników, jest dieta białkowa.

Dieta ta została opracowana, biorąc pod uwagę psychologię osoby odchudzającej się. Odpowiednie ilości jedzenia (określonych grup pokarmów) pozwalają zminimalizować dyskomfort związany z ograniczeniami żywieniowymi. Dieta taka ma dużo zalet jedną z nich jest możliwość uzyskania dość szybkich efektów.

W pierwszej fazie diety możemy jeść dowolne ilości produktów z listy: chude mięsa, drób, owoce morza i ryby, wędliny, podroby, chudy nabiał, białka jajek i dużo płynów.

W drugiej fazie do diety wprowadza się warzywa – nie można jeść jednak takich warzyw, jak np. kukurydza, ryż, ziemniaki, karczochy.

W trzeciej fazie diety, której celem jest utrzymanie uzyskanej wagi, możemy jeść wszystkie produkty w dwóch pierwszych faz, uzupełnione o porcję owoców, niewielką ilość chleba pełnoziarnistego, produkty z dużą zawartością skrobi (np. ziemniaki), ograniczoną ilość żółtego sera itp.

Ostatnią fazą jest faza stabilizacji, w której jemy normalnie.