Nie od dziś wiadomo, jak trudno utrzymać zgrabną i szczupłą sylwetkę. Zdarza się, że pomimo spożywania takiej samej ilości posiłków zaczynamy tyć, zupełnie nie zdając sobie sprawy dlaczego. Wszystkiemu są winne kalorie i spożywana ich ilość. Dlatego każdy z nas powinien wiedzieć ile jeść kalorii, aby zachować organizm w dobrej formie.

Płeć, wykonywana praca ma znaczenie

Do prawidłowego funkcjonowania organizmu mężczyźni potrzebują znacznie więcej kalorii niż kobiety. Przy obliczaniu zapotrzebowania na kalorie powinniśmy mieć także na uwadze rodzaj przez nas wykonywanej pracy. Osoby pracujące fizycznie, będą miały znacznie większe zapotrzebowanie na energię w porównaniu do osób mających prace siedzącą.

 

A więc ile jeść kalorii?

Według specjalistów kobieta w wieku 21-59 lat, wykonująca lekka pracę powinna spożywać dziennie 2100-2300 kalorii. Kobieta w tym samym wieku, ale pracująca fizycznie może sobie pozwolić na zaopatrzenie organizmu w 2900-3100 kalorii.

Średnia ilość kalorii spożywanych przez mężczyznę w wieku 21-64 lat powinna wynosić 2400-2600. Jego rówieśnik, pracujący fizycznie powinien już jednak dostarczać organizmowi 3500-4000 kalorii.

Oczywiście trzeba mieć na uwadze, że są to wartości przybliżone. Warto więc, jeśli mamy problemy z ustaleniem odpowiedniej ilości kalorii, którą nasz organizm powinien otrzymywać, zasięgnąć porady dietetyka, bądź skorzystać z kalkulatora kalorii, który jest dostępny na wielu stronach internetowych.

 

Ciekawostka

Część z was na pewno zastanawia się, ile jeść kalorii, aby trwale i zdrowo schudnąć.

Specjaliści radzą, aby od ilości kalorii, potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania organizmu, odjąć około 700 kalorii. Wtedy otrzymamy liczbę kalorii, która pozwoli nam na schudnięcie bez żadnego uszczerbku na zdrowiu.